POLITYKA PRYWATNOŚCI
Definicje
a) Administrator – Adwokat Doradca Podatkowy Hubert Grzyb Kancelaria Adwokacka Kancelaria Doradztwa Podatkowego „HGtax” z siedzibą przy ul. Wilczej 29a/7, 00-544 Warszawa,
b) Dane osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających tożsamość osoby fizycznej,
c) RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
d) Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem www.hubertgrzyb.pl,
e) Użytkownik – osoba fizyczna, która odwiedza Serwis, w tym osoba fizyczna korzystająca z funkcjonalności dostępnych w Serwisie.
Ogólne informacja o przetwarzaniu danych.
W dalszej części polityki prywatności przedstawiono szczegółowo cele oraz zasady przetwarzania przez Administratora Danych osobowych Użytkowników. Jest to wymagane, ponieważ Administrator zbiera Dane osobowe Użytkowników w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne do skorzystania z funkcjonalności dostępnych w Serwisie.
-
Cele oraz podstawy prawne przetwarzania Danych osobowych Użytkowników.
3.1 Użytkownik odwiedzając Serwis może rozpocząć subskrypcję newslettera lub skorzystać z formularza kontaktowego.
Newsletter
3.2 Administrator przesyła newsletter osobom, które w tym celu podały swój adres e-mail. Newsletter zawiera aktualne informacje o tematyce prawnej i podatkowej, jak również może zawierać informacje o usługach świadczonych przez Administratora.
3.3 Podanie adresu e-mail w celu otrzymywania newslettera jest dobrowolne, a ich niepodanie wiąże się z brakiem możliwości otrzymywania newslettera.
3.4 Administrator przesyła newsletter wyłącznie w przypadku, gdy Użytkownik wyraził na to zgodę. Zgoda może być w każdej chwili wycofana.
3.5 Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane w celu przesyłania informacji o tematyce prawnej i podatkowej oraz informacji o usługach świadczonych przez Administratora w ramach newslettera. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) jakim jest promocja własnej marki, w tym świadczonych przez Administratora usług.
Formularz kontaktowy
3.6 Użytkownik ma możliwość skontaktowania się z Administratorem przy pomocy dostępnych w Serwisie formularzy kontaktowych. Skorzystanie z formularzy kontaktowych wymaga podania Danych osobowych, niezbędnych do skontaktowania się z Użytkownikiem i udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Podanie danych jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zapytania, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości złożenia zapytania.
3.7 Podane w formularzu kontaktowym Dane osobowe są przetwarzane w celu obsługi zgłoszonego zapytania oraz identyfikacji Użytkownika zgłaszającego zapytanie. Podstawą prawną przetwarzania danych jest okoliczność, że powyższe jest niezbędne do wykonania umowy o świadczenie usługi lub (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) lub podjęcia działań na żądanie Użytkownika przed zawarciem takiej umowy.
Okres przetwarzania Danych osobowych.
4.1 Dane osobowe podane celem otrzymywania newslettera przetwarzane są do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia sprzeciwu co do przetwarzania danych.
4.2 Dane osobowe podane w formularzu kontaktowym przetwarzane są przez okres prowadzenia korespondencji z Użytkownikiem.
4.3 W przypadku, w którym przetwarzanie danych jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia potencjalnych roszczeń lub ochron przed nimi, okres przetwarzania danych może zostać przedłużony.
Uprawnienia Użytkownika.
5.1 Użytkownikowi przysługuje prawo: dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych, a także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
5.2 W przypadku, w którym dane Użytkownika przetwarzane są na podstawie zgody, może on wycofać zgodę w dowolnym momencie. W tym celu należy skontaktować się z Administratorem co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych przed jej wycofaniem.
-
Informacja o podmiotach będących odbiorcami danych.
6.1 Dane osobowe nie będą ujawniane osobom trzecim, za wyjątkiem podmiotów dostarczających usługi obsługi systemów informatycznych:
- UAB “MailerLite”, Paupio st. 46, LT-11341 Vilnius, Lithuania – w celu obsługi newslettera.
- Zenbox sp. z o.o. z siedzibą w Częstochowie, przy ul. Dąbrowskiego 7 – w celu przechowywania danych osobowych na serwerze.
6.2 Ujawnienie danych osobowych Użytkownika może mieć miejsce w przypadku, w którym byłoby to wymagane przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, np. w celu prowadzenia postępowań przez uprawnione do tego organy administracji publicznej.
-
Bezpieczeństwo danych osobowych.
Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania w celu zapewnienia, że Dane osobowe przetwarzane są w sposób bezpieczny, w szczególności w ten sposób, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania.
-
Profilowanie danych.
Dane osobowe Użytkowników nie podlegają profilowaniu.
-
Pliki cookies.
9.1 Pliki cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Pliki cookies nie służą identyfikacji użytkownika i na ich podstawie nie jest ustalana tożsamość Użytkownika.
9.2 Strona internetowa może umieścić plik cookie w przeglądarce, jeśli przeglądarka to umożliwia. Co ważne, przeglądarka zezwala stronie internetowej na dostęp jedynie do plików cookies umieszczonych przez tę stronę, a nie do plików umieszczonych przez inne strony internetowe. W wielu przypadkach przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza przechowywanie informacji w formie plików cookies i innych podobnych technologii w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownik może jednak w każdym czasie dokonać zmiany tych ustawień. Niedokonanie zmian oznacza, że ww. informacje mogą być zamieszczane i przechowywane w jego urządzeniu końcowym, a tym samym że będą przechowywane informacje w urządzeniu końcowym Użytkownika i uzyskany zostanie dostęp do tych informacji. Z poziomu przeglądarki internetowej, z której Użytkownik korzysta możliwe jest np. samodzielne zarządzanie plikami cookies. W najpopularniejszych przeglądarkach istnieje m.in. możliwość:
- zaakceptowania obsługi cookies, co pozwala na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez strony internetowe,
- zarządzania plikami cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez użytkownika stron internetowych,
- określania ustawień dla różnych typów plików cookie,
- blokowania lub usuwania plików cookies.
9.3 Serwis może korzystać z plików cookies i innych podobnych technologii w celach:
- dostosowywania zawartości strony internetowej do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych,
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze Serwisu, co umożliwia ulepszanie jego struktury i zawartości.
9.4 Serwis wykorzystuje następujące rodzaje plików cookies:
- sesyjne – pliki tymczasowe przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej i aplikacji lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej),
- stałe – przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
9.5 Ze względu na cel, jakiemu służą pliki cookies i inne podobne technologie, Serwis stosuje następujące rodzaje plików cookies:
- niezbędne do działania Serwisu – umożliwiające korzystanie z usług Administratora, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania,
- pliki służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania,
- wydajnościowe – umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania z Serwisu,
- funkcjonalne – umożliwiające “zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika,
- statystyczne – służące do zliczana statystyk dotyczących Serwisu.
9.6 Korzystanie z Serwisu wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest Serwis. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z Użytkownikami korzystającymi ze Serwisu i nie są wykorzystywane w celu ich identyfikacji. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
-
Dane kontaktowe
Kontakt z Administratorem jest możliwy w formie elektronicznej poprzez adres e-mail: biuro@hgtax.pl lub w formie pisemnej pod adresem ul. Wilcza 29a/7, 00-544 Warszawa.