FUNKCJONOWANIE KSeF
Od początku 2022 r. zaczął funkcjonować Krajowy System e-Faktur (KSeF), przy użyciu którego można wystawiać i otrzymywać e-Faktury.
E-Faktura to plik w formacie xml, który firmy i inne jednostki wysyłać będą do KSeF ze swoich programów do fakturowania. Tam e-Fakturze zostanie nadany unikatowy numer (numer KSeF), co będzie równoznaczne z wystawieniem e-Faktury.
Wystawca faktury dowie się o wystawieniu e-Faktury z UPO, które otrzyma z KSeF. Nabywca zaś odbierze fakturę poprzez swój program FK połączony z KSeF (w sposób do odbioru maili przez program pocztowy).
Przejście z dotychczasowego sposobu fakturowania na fakturowanie przy użyciu KSeF
Kancelaria oferuje wsparcie w procesie przejścia z dotychczasowego sposobu fakturowania na fakturowanie przy użyciu KSeF. Wsparcie to obejmuje m. in.
- zapoznanie z zasadami wystawiania i otrzymywania faktur oraz funkcjonowania KSeF,
- analizę przedwdrożeniową (w tym analizą dokumentów źródłowych pod kątem ich zgodności z wymaganiami schemy, zidentyfikowanie obecnych procesów biznesowych (sprzedażowych oraz zakupowych) oraz wypracowanie niezbędnych zmian związanych z wprowadzeniem KSeF)
- przygotowanie procedur fakturowania z uwzględnieniem specyfiki korzystania z KSeF,
- szkolenie księgowych i fakturzystów,
- doradztwo na etapie wdrożenia rozwiązań IT.
Organy podatkowe będą miały nieprzerwany dostęp do faktur wystawionych w KSeF, a nie tylko do ogólnych informacji o fakturach (jak ma to miejsce obecnie w ramach pliku JPK_VAT).
Z tego punktu widzenie Kancelaria oferuje także przegląd prawidłowości fakturowania. Obejmuje on weryfikację czy wystawiane faktury pozostają w zgodzie z przepisami VAT.